Sprzedaż telefoniczna

Miejsce, w którym pracownicy wykonują multum połączeń telefonicznych i poprawnie przez cały dzień rozmawiają przez telefon do call center. Wiele firm ma swoje telecentra, w których telemarketerzy odbierają połączenia i je wykonują. Wykonywanie rozmów w celu pozyskania nowych klientów to telemarketing.

Nierzadko to jednakże klienci kontaktują się z firmą telefonicznie i potrzebują coś załatwić. Swoje call center mają duże firmy medyczne i w ten sposób rejestrują klientów na badania. Korzystają z nich również firmy telekomunikacyjne. Serwisy napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych także realizowane są przez call center. Osoby, które pracują na call center sprzedażowym rozliczane są z tego, ile połączeń dziennie uda im się utworzyć i jak skuteczne one są. Właściwie każdy telemarketer otrz ymuje podstawowe uposażenie, niemniej jednak dopiero premia sprzedażowa, która należy mu się za pozyskanych klientów to prawdziwy zysk. W wielu wypadkach nierzadko kilkakrotnie przekracza ona minimalną bazę. Niektóre bardzo duże firmy nie mają własnych telecentrów, korzystają z firm zewnętrznych. Oddają do ich dyspozycji własną podstawę klientów i pracownicy call center do nich dzwonią z ofertą. Każdy klient musi wyrazić potwierdzenie na zilustrowanie oferty przez telefon. Teoretycznie więc w takiej bazie są numery tych, którzy wyrazili wcześniej potwierdzenie na kontakt telefoniczny celem przedstawienia oferty marketingowej. Mogli to zrobić podświadomie, przykładowo. rejestrując się gdzieś przy pomocy numeru telefonu - w serwisie społecznościowym lub na jakimś forum.
Zobacz: telemarketing.