Twój biznes i pozycjonowanie

Pozycjonowanie w Twoim biznesie

Żyjemy w czasach dużej konkurencji rynkowej. Z jednej strony po pierwszym roku zostaje tylko jedna z dziesięciu nowo założonych firm. Z drugiej strony jednakże widzimy, że tych firm jest od groma i każda woli zarabiać. Giganci dosłownie niszczą płotki i o ile ktoś nie ma głowy na karku, to konkurencja szybko go zje. W świetle takich faktów pozycjonowanie staje się naprawdę potężnym narzędziem, które ma możliwość zadecydować o być lub nie być danej firmy.



Czy opłaca się pozycjonować?
Rzetelna firma pozycjonerska nie obieca Ci gruszek na wierzbie. Ona nie powie, że za miesiąc staniesz się królem internetu. Jeśli tak mówi, to kłamie. Linkowanie, jak i cały proces pozycjonowania, nie jest statycznym działaniem, a bardzo płynnym. Nasze działania nie są oderwane od działań konkurencji. Możemy pozycjonować, niemniej jednak firmy konkurencyjne również to robią. Możemy być najlepsi, ale ktoś przyjdzie po nas i również będzie świetny. Efekty nie pojawiają się w tym samym momencie i nie od razu również powalają na kolana. Dlatego również administratorzy stron mogą się obawiać, że wydatek na pozycjonowanie to strata pieniędzy. Zdarza się i tak, niemniej jednak nie wolno generalizować. Stratę można zanotować jedynie wówczas, kiedy pozycjonerzy nie wykonują rewelacyjnie swojej pracy.

W przypadku, kiedy znają się na tym, co robią i robią to dobrze, to efekty prędzej czy w przyszłości się pojawią i niewątpliwie będą lukratywne. Wydatki powinno się ponieść i nie ma w tym nic dziwnego. Nie ma nic za free. Ale w tym przypadku właściwie każde wydane pieniądze są inwestycją, czasami nawet na lata.

Czy muszę pozycjonować swą stronę?
Odpowiedź jest prosta: nie, nie musisz. O ile działasz w niszowej branży, a sprzedaż Cię w pełni satysfakcjonuje, to SEO nie jest Ci do niczego potrzebne. Natomiast w życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi taki moment, kiedy woli więcej i dużo lepiej. Zwiększenie dochodów jest możliwe wyłącznie poprzez uzyskanie nowych klientów, a internet jest ich nieprzebranym źródłem. W takim kontekście pozycjonowanie nie tyle przydaje się, co jest wręcz nieodzowne. Nie należy od razu podpisywać umowy na usługi, zdarza się, że wystarczy sklep SEO, w którym raz na jakiś czas można kupić odpowiedni pakiet usług.

Zobacz również: content marketing.